13 april 2016
Beste ouder, Via u willen wij heel graag uw zoon bedanken voor de geweldige bijdrage aan ons project. Hij kwam met een smile binnen en die is niet meer weggegaan. Na een blokfluit te hebben vastgehouden wees hij op het plaatje van een saxofoon. Was dat nu toevallig dat wij er daarvan 30 bij ons hadden! Hij heeft de sax opgepakt en niet meer losgelaten. Speelde direct tonen en voor hem maakte het niet uit dat er een blokfluit mondstuk op de sax zat. Nee, uw zoon speelde de sterren van de hemel. Toen hij ontdekte dat er ook nog een box was waar geluid uit kwam is hij erbij gaan zitten. Kleermakerszit en samen spelen met dat mooie zwarte ding. Er bleek ook nog een echt persoon in de ruimte met een grote baritonsax. Toen uw zoon dat in de gaten kreeg ging hij een duet aan. Wij hebben […]
11 april 2016
“Juf, ikke ja….. ikke….ja… euh” Hij loopt rood aan, in zijn verwoede pogingen zijn vraag aan ons te stellen. We hebben met hem te doen, maar kunnen hem niet helpen. Uiteindelijk staakt hij zijn talige poging en wijst hulpeloos naar zijn strap, de nekband die te laag hangt. Daar kunnen we hem natuurlijk wel mee helpen en snel hijsen we de strap op de juiste hoogte. Enthousiast en gemotiveerd is Nick, onze nieuwe leerling op het Rotsoord in Utrecht, school voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen. Hij heeft er zin in, glimt van trots met zijn saxofoon. Na een poging krijgt hij al geluid uit zijn sax en stoot zijn medeleerlingen aan om te laten horen wat hij al kan. In een keer goed, hij laat met luid getoeter van zich horen. Na het eerste lied steekt hij zijn vinger op. Zijn mimiek laat zien dat hij ontzettend graag een talige bijdrage […]